מידע מקצועי

עבודה מרחוק בצל הקורונה – כיצד נערכים לתכנון המשכיות עסקית?

05/03/2020

מגפת הקורונה הביאה לשינויים מרחיקי לכת באופן שבו ארגונים רבים מנהלים את העבודה. עם התפשטות הנגיף והנהגת ההנחיות לעבוד מהבית ככל האפשר, חלה עלייה חדה במספר העובדים שעברו לעבודה מרחוק. עבור חברות רבות מדובר באתגר לוגיסטי וטכנולוגי להיערך במהירות לתרחיש של עבודה מהבית עבור כלל העובדים.

עבור ארגונים שלא היו ערוכים לכך, המעבר הפתאומי לעבודה מרחוק עלול לפגוע בהמשכיות העסקית וביכולת להעניק שירות רציף ללקוחות. לכן, חשוב לבחון באופן מיידי את הנושא של Business Continuity Plan כלומר, תכנית להבטחת המשכיות עסקית במצב חירום. יש להיערך מראש עם פתרונות טכנולוגיים ונהלי עבודה שיאפשרו מעבר חלק לעבודה מרחוק.

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח עבודה רציפה היא על ידי פתרונות מתקדמים כמו Citrix Workspace. הפתרון מאפשר גישה מאובטחת מרחוק לתשתיות ה-IT, ליישומים ולנתונים של הארגון. בנוסף, הוא מפריד באופן מוחלט בין תחנות הקצה בבית לבין התשתית ומערכות המידע הארגוניות.

כך, העובדים יכולים לעבוד כרגיל מהבית תוך גישה מלאה לכל המשאבים הנחוצים, בעוד הנתונים והיישומים נשארים מאובטחים במתקני הארגון. פתרונות כמו Citrix מספקים רמת אבטחה גבוהה ביותר תוך שימוש בפרוטוקולים מוצפנים ואימות זהות רב-גורמי.

יישום פתרונות אלה מאפשר לארגונים לעבור באופן חלק לעבודה מהבית במקרה הצורך, ללא פגיעה בתפוקות וברמת השירות. במקום להתמודד עם אתגרים טכניים וסיכוני אבטחת מידע ברגע האחרון, כדאי להיערך מראש עם פלטפורמת ענן ארגונית המבוססת על טכנולוגיית VDI (Virtual Desktop Infrastructure).

כך ניתן לאפשר לעובדים מכל מקום לגשת בבטחה לשולחן העבודה הווירטואלי שלהם, כאילו הם יושבים פיזית במשרד. פתרונות מתקדמים אלה מהווים "ביטוח" להמשכיות עסקית במצבי חירום, ומאפשרים לארגון להמשיך ולתפקד גם כאשר אין יכולת להגיע פיזית למקום העבודה.

זה הזמן לבחון לעומק את המוכנות של הארגון לתרחישי עבודה מרחוק, וליישם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו המשכיות עסקית חלקה. עם היערכות נכונה מראש, ניתן למזער באופן משמעותי את ההשפעה של מגיפה או אסון טבע על פעילות הארגון ויכולתו להמשיך ולתת שירות איכותי ללקוחותיו.

שיתוף הפוסט